مسکن قوی برای دندان درد کدام است؟
نوشته شده توسط : سیمادنت

بدون شک یکی از راه های موثر جهت خلاص شدن از شر دندان درد شدید، استفاده از مسکن قوی برای دندان درد می باشد. گرچه استفاده از مسکن قوی برای دندان درد یک روش موقتی بوده و باید برای رفع دائمی دندان درد به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. اما به هر حال اگر به هر دلیلی دچار دندان درد شدید شده اید می توانید با مصرف برخی از مسکن های قوی، درد خود را تکسین دهید.

در اصل استفاده از مسکن قوی برای دندان درد برای کودکان در شرایط خاص توصیه نمی شود و باید سریعا به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید. به هر حال آشنا بودن با داروهای تکسین دهنده انواع درد خالی از لطف نیست.

درمان دندان درد با استامینوفن

بدون شک یکی از قرص های رایج برای کاهش انواع درد که در اکثر خانه ها موجود می باشد، استامینوفن است. همچنین از آنجایی که این نوع قرص بدون نسخه پزشک قابل تهیه می باشد، سبب شده است که به رایج ترین و محبوب ترین دارو برای کاهش درد دندان تبدیل شود.

دقت داشته باشید مصرف بیش از حد استامینوفن مشکلات شدید کبدی را ایجاد می کند از این رو توصیه می شود برای درمان دندان درد کودک خود هر چه سریع تر به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید.

ایبوپروفن

یکی دیگر از بهترین و موثرترین داروهای مسکن برای درمان دندان درد، ایبوپروفن می باشد. این مسکن قوی به تنهایی می تواند دندان درد شما را به راحتی تکسین دهد و شما را نسبت به سایر داروهای مسکن بی نیاز سازد.

این دارو مسکن در دوز های 200، 400 و 800 در داروخانه ها موجود می باشد. در برخی از موارد برای تهیه و مصرف ایبوپروفن 800 میلی گرم نیاز به نسخه پزشک دارید.

اگر از مشکلات و بیماری هایی همچون خونریزی گوارشی، مشکلات قلبی و آسم رنج می برید، بهتر است از مصرف این نوع دارو مسکن برای درمان دندان درد بپرهیزید و طبق نسخه پزشک عمل کنید.

آسپرین

برخلاف تصور برخی از افراد، آسپرین به عنوان مسکن قوی جهت کاهش درد شدید دندان به شمار نمی رود. این دارو برای تسکین درد های کوچک و جزئی دندان موثر واقع شده است و از آنجایی که دوز آن کم می باشد، برای کاهش دندان درد چندان کارایی ندارد. دقت داشته باشید آسپرین برای کودکان به هیچ عنوان توصیه نمی شود و این دارو برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند نیز عوارض جانبی متعددی را به همراه دارد.

کورتون ها

بتامتازون و دگزامتازون از جمله داروهای کورتونی می باشد که در ایران بیش از حد تجویز و مصرف می شوند. برای دریافت چنین داروهای مسکن قوی برای دندان درد حتما به نسخه و تجویز پزشک نیاز خواهید داشت. دقت داشته باشید که دندانپزشکان تا حد ممکن برای کاهش درد دندان از این داروها استفاده نمی کنند.

جمع بندی

سیمادنت کلینیک  https://simadentclinic.com / یکی از تخصصی ترین کلینیک دندانپزشکی بوده که تمامی خدمات خود را با به کارگیری متدهای درمانی روز دنیا و با تکیه بر دانش و مهارت متخصصین خود، خدمات فوق العاده ای را به مراجعین خود ارائه می دهد. با مراجعه به سیمادنت کلینیک در عرض چند دقیقه با دندان درد خود خداحافظی کنید.





:: برچسب‌ها: مسکن قوی برای دندان درد ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: